Magic the Gathering
Magic the Gathering3209 medlemmer 7 pålogget

Brukernavn:

Passord:


Bli medlem
Har du glemt passordet?

Søk NorskeMagic
Søk kort:

Søk medlem:

Søk by:
Søk forumet:

Søk regler:

Søk kortstokk:
FORUMET Start | Nye innlegg | Søk | Private bord  
TURNERINGER Tippekonkurranse VM & WMC 2014... Eternalkungen kvalifisering i ...
Hvordan var din opplevelse av GP Stockholm 2014?
Siste leste innlegg: 13:11:58, 12/4 -24. Lest 7555 ganger.
verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

Hvordan var din opplevelse av GP Stockholm 2014? 14:15:32, 30/10 -14  
Det var en god del nordmenn (og nordkvinner) som dro over til söta bror for å spille med pappkort. Hvordan var din opplevelse?

Jeg dro over med mitt homebrew monoblack discard deck™ (sjekk det ut her) og var forberedt på å gå 0-3 drop for å spille Legacy med mitt "Sneak and Show"-deck. Vi ble totalt 8 stk fra mosseregionen, men jeg så mange kjente fjes fra østlandsområdet og Bergen/Trondheim.

Fredag:
Vi kommer til site og ser en laaang kø for preregistrerte spillere som skal hente spillmatta si. Heldigvis stoppet køen like innenfor porten så det var ikke så lang ventetid som jeg hadde fryktet. Når spillmatta var sikret var det bare å melde seg på Legacy Primer og gå inn på tradebordene. Møtte noen haier som jeg fikk god kontakt med og sikret meg noen UNL Power 9 kort mot duals, FOW og annet. Spurte noen svensker som jeg har tradet med før og de mente jeg hadde fått en meget god deal! Take that sharky!! Fikk også byttet til meg resten av Power 9 jeg trengte senere på samme kveld mot samme hai. Dro over med 6 permer og dro hjem igjen med 6 kort. Deretter startet Legacy Primer og jeg gikk 4-1 og tapte kun i finalen mot Omni-Tell. 11 boostere innkassert på første dag, samt mye erfaring med decket.

Lørdag:
Sover forferdelig dårlig og er veldig trøtt gjennom hele dagen. Synes det tok ekstremt lang tid for TO å få opp pairings, karakter 2 av 6. Planen om å gå 0-3 drop gikk rett i vasken da jeg vant første mot -soldier aggro deck. Andre runde møtte jeg -monsters og vant nesten. Motstanderen min var veldig overrasket over decket og mente jeg hadde god sjanse resten av dagen. "Spiller ingen rolle" sa jeg, og huket av for "DROP" da Legacy-turneringen snart skulle starte. Gikk 4-1 i Legacy Treasure Chest (tapte mot Burn i fjerde runde og fikk ingen Treasure), innkasserte 9 boostere og fikk igjen mye erfaring med decket. Vant denne gangen mot Omni-Tell! Spilte Chaos Draft (ekstremt moro) og røk ut i finalen mot en østerriker som fikk dårlig karma og ikke rakk bussen til sentrum.

Søndag:
Sover mye bedre og våkner uthvilt for å spille i €400 Legacy Championship. Først fikk vi skvist inn en Chaos Draft, og jeg fikk draftet en meget sweet -kontroll deck med blant annet Kill! Destroy!. Vinner hele poden og får 5 gamle boostere hvor en er fra Revised! Disse blir spart til jeg åpner en Lore Seeker i Conspiracy. Da er det klart for Legacy Championship. Her går det rett vest og jeg går 1-2 drop. Fikk stang-inn med skru mot ANT, ellers ville jeg gått 0-3 drop. Tapte mot Burn i tredje runde, og føler at jeg må spille mer mot denne matchupen. Simen Snellingen tar forhåpentligvis imot utfordringen til neste Legacy-turnering. Deretter bare spaserer jeg rundt og titter litt. Det var nesten at Lasse Eikenes kom seg inn på topp 8, meget synd på siste kampen. Ellers var det moro å notere at både Pål og Inghild gjorde det skarpt i €600 Modern-turneringen.

I hovedeventen hadde vi Bernt fra Moss som kunne notere seg 6-3 og ny besteplassering på en GP, Knut og Dag Erik som fant oppskriften på hvordan man kan vinne 2HG-draft i Khans, og Bård som fikk tilsendt en SINNSYK Mardu-pool i Super Sunday (uten å vinne hele greia).

Da har dere fått inntrykk av hvordan min tur til GP Stockholm var, men hvordan var din opplevelse av samme turnering?

Oppdatert: 14:23:58, 30/10 -14

arvidp
MEDLEM
Sarpsborg
@nom s. 13/7 -11

2 emner
77 svar

1. Kul att läsa. Önskar jag hade ... 21:38:56, 2/11 -14  
Kul att läsa. Önskar jag hade kunnta följa med, men hoppas verkligen ni ska iväg någonstans nästa år, helst då inte på min styvdotters födelsedag :P
BYTT BORD TIL


 
  Vil du slippe reklamen? Bli Gullmedlem!