4 Coralhelm Commander
4 Cursecatcher
4 Lord of Atlantis
4 Merrow Reejerey
4 Silvergill Adept
1 Kira, Great Glass-Spinner
4 Daze
4 Force of Will
4 Mental Misstep
2 Standstill
4 Aether Vial
13 Island
4 Mutavault
4 Wasteland
Sideboard:
3 Mindbreak Trap
2 Pithing Needle
2 Tormod's Crypt
2 Vedalken Shackles
1 Echoing Truth
1 Energy Flux
1 Kira, Great Glass-Spinner
1 Relic of Progenitus
1 Umezawa's Jitte
1 Wipe Away
|
Kommentar:
|
|
Kortstokk bygget på synergier mellom merfolk og solide tempokort. Målet er å kjapt få en gjeng med merfolk på bordet som angriper motstanderen til spillet er vunnet. brukes for å raskere få havfolkene ut på slagmarken mens og de 12 kontringene (4 hver av , og ) skal hindre motstanderen i å forsvare seg eller komme med egne trussler. Dyrene har en rekke nyttige evner, først og fremst det at 12 av dem kan gi resten av laget ditt +1/+1. er god til å holde havfolkene dine levende, slik at de kan fortsette med å angripe. er god når motstanderen må spille kort for å forsvare seg eller når man har på slagmarken.
Målet med kortstokken er altså å vinne raskt mens man stikker kjepper i hjulene for motstanderen. |
Format:
|
|
Legacy |
|