Magic the Gathering
Magic the Gathering3209 medlemmer 5 pålogget

Brukernavn:

Passord:


Bli medlem
Har du glemt passordet?

Søk NorskeMagic
Søk kort:

Søk medlem:

Søk by:
Søk forumet:

Søk regler:

Søk kortstokk:
FORUMET Start | Nye innlegg | Søk | Private bord  
KJøP & SALG spekulasjon... CF selger samlingen sin (beta, ...
Selger hele samlingen på 12.000-13.000 eller så kort.
Siste leste innlegg: 11:28:56, 12/4 -24. Lest 9737 ganger.
SEeK
MEDLEM
Hamar
@nom s. 9/11 -11

2 emner
10 svar

Selger hele samlingen på 12.000-13.000 eller så kort. 17:34:21, 9/11 -11  
Hei.

Magic the Gathering-samling på ca 12.000 - 13.000 kort selges.

Dette er en pent behandlet Magic-samling, stort sett bestående av kort utgitt mellom 1997 (Fifth Edition) og Februar 2011 (Mirrodin Besieged). Med noen få eldre kort.

Samlingen har stort sett vokst i et lite magic-miljø og med casual play som mål. Det har vært et par konkurransedyktige extended og standard decks i samlingen, men disse er faset ut, tatt fra hverandre og kortene fra disse er i stor grad byttet frem og tilbake decks og spillere imellom.

Alt i alt består samlingen røft estimert til ca 12.000 - 13.000 kort.

Rares/mythics ca: 750

Land ca: 1700 hvorav ca 230 er common og uncommon non-basic lands (dette er utenom de som ligger i decks).

Resten av common/uncommon-kortene er fordelt på 8 decks, 2 permer og 5 pappbokser. Jeg vil tro flertallet av dem er fra Tempest block - Invasion Block.

Komplett set av Unhinged i perm. (landene er ikke i perm, men i common/uncommon-perm og i decks).


Videre beskrivelser:

35 av landene i deckene/permen er Unhinged-land uten tekst. 3 av disse er foil. Det er også en del foil land og noen Zendikar-land i perm/decks.

Det er i alt 8 decks, hvorav 3 er delvis proxet og uferdige eksperimenter. De er:

- Vintage Replenish med bl.a 2 Revised Tundraer, 4 Force of Will og 4 Intuition. (Casual til semi-competitive)

- Vintage moro-deck med Token-mekkere, Humility, Glorious Anthem og kort som gjør 1 skade på alle creatures. (Casual)

- Vintage moro-deck med Yawgmoth's Bargain, Skirge Familiar og Drain Life. (Casual, bryter restrictedregelen i Vintage)

- Vintage white en-kor weenie med kort som gir protection. (casual)

- Extended Zoo (Kan muligens hevde seg noe i en konkurranse, men har ikke testet grundig)

- Extended artifact weenie med Ornithopter, Memnite, Signal Pest, Master of Etherium, Tempered Steel, Steel Overseer osv. (Delvis proxet og ikke fornøyd med prestasjonen)

- Standard alv. (Delvis proxet, ment å bli konkurransedyktig)

- (Tidligere) standard burn/landfall (Var konkurransedyktig, ble faset ut, nå delvis proxet og ikke oppdatert etter utfasing av Zendikar)

Ingen av deckene er på toppnivå og alle har forbedringspotensiale. Alle er i lommer, og det er lagt ved minst 7 lommer av tilhørende farge i tilfelle noen skulle gå i stykker. Bortsett ifra en-kor weenie-decket hvor jeg ikke hadde noen tilhørende lommer ekstra.



3 Rare-permer (standard 132 kort, extended 118 kort og eldre 185 kort). Disse er ikke oppdatert etter de siste set-rulleringene hvor Zendikar block og M11 faset ut av Standard.

Ca 215 av de mindre attraktive rarene ligger i en bunke i en av pappboksene.

Den ene Common- og uncommon-permen er en med kort av noe ekstra verdi for common/uncommon, attraktive kort og også kort som nødvendigvis ikke er verdt spesielt mye mer enn andre eller sett på som attraktive av spillere flest, men som jeg har verdsatt og sett for meg til bruk senere.

Den andre permen er en skrotperm med kun eldre, mindre interessante kort som bare er stuet unna etter alt av nevneverdig verdi ble fjernet fra den.

Kort som er verdt å merke seg:

2 Tundra (Revised, Excellent til Excellent-, vil jeg tro)
4 Force of Will
4 Dark Confidant
4 Replenish
4 Intuition
1 Elspeth Tirel
1 Koth of the Hammer
1 Sarkhan the Mad (foil)
1 Venser, the Sojourner
4 Copperline Gorge
1 Razorverge Thicket
5 Seachrome Coast
2 Scalding Tarn
1 Cascade Bluffs
1 Thrun, the Last Troll
1 Figure of Destiny (foil, ikke pre-release)
1 All Is Dust
4 Goblin Guide
2 Frost Titan
1 Inferno Titan
3 Birds of Paradise
1 Skithiryx, the Blight Dragon
1 Sun Titan
4 Ratchet Bomb
2 Fauna Shaman
4 Joraga Warcaller
1 Vampire Nocturnus (foil, ikke pre-release)
1 Rafiq of the Many
1 Maelstrom Archangel
1 Goblin Sharpshooter
2 Hatred
1 Spirit of the Night
1 Living Death
1 Privileged Position
2 Argothian Enchantress
1 Exploration
2 Mirri's Guile
1 Planar Portal
2 Jet Medallion
2 Nevinyrral's Disk
1 Smokestack
5 Urza's Incubator
1 Memory Jar
1 Plague Wind (foil)
1 Black Market (foil)
4 Master of Etherium
1 Steel Overseer
1 Tempered Steel
1 Green Sun's Zenith
4 Idyllic Tutor
2 Enlightened Tutor
4 Humility
1 Greater Auramancy
4 Rugged Prairie
1 Cryptic Command
2 Mystical Tutor
1 Worldly Tutor
2 Tinker
3 Lotus Petal
1 Gemstone Mine
1 Daze
2 Ancient Tomb
4 Priest of Titania
1 Reanimate
3 Unhinged basic lands (foil)
32 Unhinged Basic Lands

Og en del mer som ligger rundt $1 - $3 i verdi.

Kom med et seriøst bud om du er interessert.

Samlingen befinner seg på Gjøvik, og personlig henting er å foretrekke.

Bare å kontakte meg om du lurer på noe.

Oppdatert: 13:17:49, 13/11 -11

Jhovalking14
MEDLEM
GULLMEDLEM
@nom s. 5/7 -11

14 emner
176 svar

1. Jag tror du får ut mest pengar... 18:03:15, 10/11 -11  
Jag tror du får ut mest pengar möjligt om du skapar en auktion här på denna sidan och invitear Sverige och danmark att bjuda också.

Det är mycket jobb men klart värt det.
 
checka min H/W på Jhovalking på SVM
SEeK
MEDLEM
Hamar
@nom s. 9/11 -11

2 emner
10 svar

2. Takk for tipset. Skal se om de... 18:33:12, 10/11 -11  
Takk for tipset. Skal se om det kommer inn noen brukbare bud her i førsteomgang, så får vi se hva jeg gjør om det ikke skjer.
SEeK
MEDLEM
Hamar
@nom s. 9/11 -11

2 emner
10 svar

3. Samlingen er fremdeles til sal... 22:19:04, 4/2 -12  
Samlingen er fremdeles til salgs. Setter nå en pris på 14.000kr

Oppdatert: 22:19:15, 4/2 -12
verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

4. +1 på denne. 14.000,- er veldi... 11:33:54, 5/2 -12  
Jhovalking14 skrev 18:03, 10/11 -11 Jag tror du får ut mest pengar möjligt om du skapar en auktion här på denna sidan och invitear Sverige och danmark att bjuda också.

Det är mycket jobb men klart värt det.

+1 på denne. 14.000,- er veldig mye penger hvis man kun trenger 15-16 av de kortene du nevner.

Det er ikke ment som kritikk, men jeg tror du fortere finner en kjøper hvis du lager en auksjon.
 
Sjekk min Foil & Specialare auksjon!
SEeK
MEDLEM
Hamar
@nom s. 9/11 -11

2 emner
10 svar

5. Klar over det, men verdien på ... 12:25:37, 5/2 -12  
Klar over det, men verdien på hele rælet er i underkant av 20.000, så helt på jorden vil jeg ikke mene det er. Så klart får man mye man ikke trenger, men så vidt jeg vet, er magic et spill hvor man kan bytte kort seg imellom. Dessuten går det alltids an å finne på noe gøy med skrot også. Cube med neglected rares er alltids en slager f.eks. Og om man er nybegynner, får man en veldig god start her. Selv om jeg vil tro de aller fleste her på forumet har ganske etablerte samlinger, men det er vel ingen grunn til ikke å fortelle at samlingen er til salgs?

Dessuten kommer jeg til å starte opp igjen, antagelig mer seriøst om et par år, når jeg har litt bedre tid og råd. Selger ikke fordi jeg er pokka nødt, men fordi jeg ikke har anledning til å få glede av dem akkurat nå, så da kan noen andre få det imens noen av kortene fortsatt er nogenlunde nye.
SEeK
MEDLEM
Hamar
@nom s. 9/11 -11

2 emner
10 svar

6. Heller ingen ting som taler im... 12:29:37, 5/2 -12  
Heller ingen ting som taler imot at flere kan gå sammen i kjøpet og dele kortene seg imellom.
sopphaud
NYKOMMER
Ålesund
@nom s. 18/11 -18

0 emner
1 svar

7. Hei, er det mulig å kjøpe saml... 16:32:37, 18/11 -18  
Hei, er det mulig å kjøpe samlingen uten commons/uncommons for 7000?
verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

8. Det er 6 år siden denne tråden... 22:01:56, 18/11 -18  
Det er 6 år siden denne tråden ble sist oppdatert...
BYTT BORD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Vil du slippe reklamen? Bli Gullmedlem!