Magic the Gathering
Magic the Gathering3209 medlemmer 7 pålogget

Brukernavn:

Passord:


Bli medlem
Har du glemt passordet?

Søk NorskeMagic
Søk kort:

Søk medlem:

Søk by:
Søk forumet:

Søk regler:

Søk kortstokk:
FORUMET Start | Nye innlegg | Søk | Private bord  
REGELSPøRSMåL Zada, Hedron Grinder... Rescue from the Underworld ...
Vines of Vastwood på Spellskite
Siste leste innlegg: 05:31:34, 19/4 -24. Lest 3231 ganger.
RoyArnie
MEDLEM
GULLMEDLEM
Arendal
@nom s. 11/8 -14

3 emner
4 svar

Vines of Vastwood på Spellskite 15:53:50, 17/8 -15  
Har jeg skjønt det riktig at dersom en spiller Vines på spellskite så kan ikke eieren av spellskite targete spellskiten med noen av sine egne spells or abilities, men eieren av spellskiten kan fortsatt bruke abilitien på spells som eier av Vines kaster? MTP teksten til Vines som sier: your opponent controlls. Hadde vært kult om en med dommer bakgrunn kunne gitt ett svar=) Dersom noen skjønte noe av det jeg prøver å formidle=)=)

verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

1. Vines of Vastwood Spellskite... 16:16:03, 17/8 -15  
Vines of Vastwood
Spellskite
verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

2. Hei og velkommen til forumet! ... 16:21:27, 17/8 -15  
Hei og velkommen til forumet!

Jeg har linket til kortene som du spør om så det blir enklere for oss å svare.

Med Vines of Vastwood suksessfullt castet med Spellskite som target, så stemmer det at motstanderen din ikke lenger kan targete sin Spellskite med sine egne spells eller abilities. Merk dog at Spellskite fortsatt kan bruke abilitien sin for å gjøre seg selv til target fra andre targets.

Oppdatert: 16:29:01, 17/8 -15
RoyArnie
MEDLEM
GULLMEDLEM
Arendal
@nom s. 11/8 -14

3 emner
4 svar

3. Hei. Dersom du har anlednin... 16:26:00, 17/8 -15  
Hei.

Dersom du har anledning så hadde det vært toppers med ett svar i dag=)

Oppdatert: 16:26:14, 17/8 -15
RoyArnie
MEDLEM
GULLMEDLEM
Arendal
@nom s. 11/8 -14

3 emner
4 svar

4. Tipp topp tommel opp:-) Det va... 16:29:42, 17/8 -15  
Tipp topp tommel opp:-) Det var det jeg trodde. Takk for raskt svar=)
Astarothien
MEDLEM
GULLMEDLEM
Arendal
@nom s. 24/3 -14

0 emner
5 svar

5. Jeg har muligens misforstått s... 16:50:07, 17/8 -15  
Jeg har muligens misforstått svaret, eller noe annet.. Men..

Hvis jeg spiller infect, så er det jo vanlig å spille vines på motstanderens spellskite for at han ikke skal kunne stjele pumpspellsa mine i etterkant.

Det er ihvertfall slik jeg har sett Tom Ross gjøre det ved flere anledninger, men som sagt jeg kan jo ha misforstått.

Vines sier at dyret ikke kan bli target of spells or abilities your opponent controls, og jeg er jo da opponent til eier av spellskite. Dette medfører vel at spellskite da er illegal target av mine pump spells i etterkant av en resolva Vines ikke sant?
verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

6. Det skulle være rart om jeg ha... 17:59:04, 17/8 -15  
Det skulle være rart om jeg hadde rett og hele Magic-verdenen tok feil, men når jeg trykker meg inn på Vines of Vastwood, trykker på "Hent siste Oracle" og deretter på "Kortspesifikke regler", så står det:


4/15/2013 This is not the same as hexproof. If, for example, you target one of your opponent's creatures, your opponents won't be able to target their own creature with spells or abilities.

Så motstanderen står fremdeles fritt fram til å stjele dine pump-spells med sin Spellskite. Jeg holder fremdeles fast på mitt opprinnelige svar, men hvis profilerte spillere gjør det på den måten skal jeg ikke si at jeg ikke tar feil.
Astarothien
MEDLEM
GULLMEDLEM
Arendal
@nom s. 24/3 -14

0 emner
5 svar

7. Nå virker det som at mitt innl... 18:57:05, 17/8 -15  
Nå virker det som at mitt innlegg slettes ikke har blitt oppfattet slik jeg
håpte det skulle bli når jeg skrev det.

Min intensjon var slettes ikke å fornærme eller være frekk.


Slik jeg forsto det så betydde "your opponents control" spells som ikke eies av dyrets controller, dermed ville redirecten spellskiten gjorde ikke funke fordi spellskiten var ett illegal target.

Som sagt, jeg har sikkert tatt feil, og oppfattet "plays" på stream som noe annet enn det de var.
Men da er vel forsåvidt Twisted Image fortsatt god medisin..
verzutiko

Azorius
DOMMER L2
DOMMER L2
@nom s. 21/10 -09

438 emner
1774 svar

#14 PWP Seasonal

8. Haha, jeg oppfattet deg ikke s... 19:36:14, 17/8 -15  
Haha, jeg oppfattet deg ikke som frekk!

Jeg ble bare veldig usikker og ville beskrive min ydmyke følelse, men jeg ble nok veldig misoppfattet da.

Jeg har nå fått bekreftet fra andre dommere i Norge at jeg har rett i min påstand. Du kontrollerer Vines of Vastwood selv om du castet den på motstanderens dyr. "Your opponent" er fremdeles din motspiller og det betyr at din motspiller ikke kan caste sine spells på dyret som Vines har resolvet på.
Even

Azorius
FANTASY KING
MEDLEM
FANTASY KING
Oslo
@nom s. 3/6 -10

101 emner
1004 svar

9. Jeg er enig med verzutiko. ... 10:34:44, 19/8 -15  
Jeg er enig med verzutiko.

"You" henviser til spilleren som kontrollerer spellen. Når Vines of Vastwood snakker om "your opponents", så menes motstanderne til den som kontrollerer spellen i det den resolver.

Som allerede nevnt, så er ikke dette Hexproof.

Oppdatert: 10:34:58, 19/8 -15
BYTT BORD TIL


 
  Vil du slippe reklamen? Bli Gullmedlem!