Magic the Gathering
Magic the Gathering3209 medlemmer 6 pålogget

Brukernavn:

Passord:


Bli medlem
Har du glemt passordet?

Søk NorskeMagic
Søk kort:

Søk medlem:

Søk by:
Søk forumet:

Søk regler:

Søk kortstokk:
FORUMET Start | Nye innlegg | Søk | Private bord  
TURNERINGER Tippekonkurranse PT Fate Refor... Prestasjoner på Norges toppniv ...
Team Serie - Oslo
Siste leste innlegg: 23:23:47, 21/4 -24. Lest 4154 ganger.
Shraider
DOMMER L1
MEDLEM
Oslo
@nom s. 5/3 -14

5 emner
7 svar

Team Serie - Oslo 19:49:26, 6/12 -14  
Heey, jeg snakket med en del folk på GPT Seville i Oslo idag om interesen for og kanskje kjøre en Team serie i Oslo etter jul.

Slik jeg ser det for meg er at en gang hver måned så blir det spilt en av følgende formater:
-Team Sealed
-Team Draft
-Team Unified standard

Så får hvert lag serie poeng basert på plasering på denne månedlige turneringen. De 8-16 beste lagene (kommer selvfølgelig helt an på hvor mange som blir med) mot slutten av serien vill da spille i en siste turnering om den største prisen (hva slags priser dette blir kommer an på antall deltakere).

Hver enkelt turnering vill ha samme price pool som en vanlig turnering, bare en litt annen fordeling. Men prisen vill bli litt mer for og kunne ha en bra price pool for slutt turneringen.

Hvor mye dette blir er veldig åpent for diskusjon om hvor mye folk er villig til og legge i ekstra.

Så det jeg har lyst til og vite er hvem er det som kunne vært interessert i noe slikt som dette?
 
-Christian Bergesen L1 dommer i Oslo
Oppdatert: 19:51:09, 6/12 -14

Even

Azorius
FANTASY KING
MEDLEM
FANTASY KING
Oslo
@nom s. 3/6 -10

101 emner
1004 svar

1. Det jeg tenker er at det nok b... 20:29:26, 6/12 -14  
Det jeg tenker er at det nok blir veldig få lag til å kjøre en serie. Det kan lett bli en veldig høy andel av lagene som kvaller, muligens godt over 50%. Derfor er min mening at det er bedre å kjøre en enkeltstående turnering til å begynne med, dersom man vil finne ut noe om hvor mange lag som faktisk vil komme på en sånn turnering.

Unified Constructed-formater er forøvrig veldig stilige, det er skikkelig lagarbeid og uvanlige utfordringer når man bygger kortstokker. Hvis man kan overkomme de logistiske utfordringene kan sånne turneringer bli veldig kule.

Oppdatert: 20:49:20, 6/12 -14
jankhe
MEDLEM
GULLMEDLEM
Oslo
@nom s. 15/1 -13

1 emner
2 svar

2. Dette høres veldig stas ut. Et... 01:14:52, 7/12 -14  
Dette høres veldig stas ut. Et åroblem jeg ser for meg er at det kan være vanskelig å stille samme lag til hver turnering med tanke på jobb, familier og sene byturer.
Hadde det vært mulig å kjøre turneringer kun på søndager isåfall?
Sene
MEDLEM
Asker
@nom s. 4/9 -07

69 emner
1015 svar

#15 PT Points Yearly
#4 PWP Lifetime

3. Team Limited er et av få forma... 08:33:05, 7/12 -14  
Team Limited er et av få formater som kan lokke meg med på en tur til Outland. Team Constructed er uaktuelt - krever mer arbeid og veldig mange flere kort, men sealed eller draft er absolutt fristende.

Tror som Even sier at det er best å kjøre enkeltstående turneringer, i alle fall til å begynne med. I tillegg til at man ikke er sikker på interessen er det for mange vanskelig å stille med samme laget hver gang; mange har andre planer i helga nå og da.
 
Det uttales "Sænæ".
Oppdatert: 08:41:51, 7/12 -14
manorde
MEDLEM
Oslo
@nom s. 17/9 -12

0 emner
4 svar

4. Jeg og Michael blir gjerne med... 13:39:14, 8/12 -14  
Jeg og Michael blir gjerne med på så mye som mulig av team turneringer, dersom vi finner en tredjemann og det passer ellers. Jeg tror likevel enkeltstående turnering er best foreløpig, både for å se an interessen, men også fordi det som nevnt før blir vanskelig å stille samme lag. I tillegg til at noen alltid vil ha planer, tror jeg også mange (særlig etter endel 2hg turneringer) har én fast å spille med, slik at det kanskje kan variere litt hvem den tredje vil bli.

Det er evnt en mulighet hvis man etterhvert vil ha serie: å la hver turnering være en vanlig team turnering med premier og poeng til de beste lagene, men at ligaen er individuell, slik at man ikke mister sjansen totalt sett om en på laget ikke kan hver gang. Høres ikke like morsomt ut som ren lagserie, men lettere å få med folk kanskje.
Shraider
DOMMER L1
MEDLEM
Oslo
@nom s. 5/3 -14

5 emner
7 svar

5. Det som er tanken er at hvert ... 14:19:10, 8/12 -14  
Det som er tanken er at hvert lag består av 4 personer (men bare 3 spiller hver gang) slik at man da minsker problemet med og stille med 3 personer til hver turnering, men jeg kommer nok først til og kjøre en enkelt stående turnering.
 
-Christian Bergesen L1 dommer i Oslo
Even

Azorius
FANTASY KING
MEDLEM
FANTASY KING
Oslo
@nom s. 3/6 -10

101 emner
1004 svar

6. Et problem med å ha 4 spillere... 15:39:51, 8/12 -14  
Et problem med å ha 4 spillere per lag er at faren for å få veldig få lag blir enda større.
Sene
MEDLEM
Asker
@nom s. 4/9 -07

69 emner
1015 svar

#15 PT Points Yearly
#4 PWP Lifetime

7. Ja, jeg synes ikke det gir men... 19:40:46, 8/12 -14  
Ja, jeg synes ikke det gir mening. At oppimot 25 % av spillerne som kan ha lyst til å bli med ikke får lov virker suboptimalt.
 
Det uttales "Sænæ".
Belkasmi
MEDLEM
Nittedal
@nom s. 23/5 -11

3 emner
7 svar

8. Hei Trond & Valle er med s... 14:31:36, 11/12 -14  
Hei Trond & Valle er med stor fare for at vi drar med Oddmund og danner Team.
TukTukTiny
MEDLEM
Nittedal
@nom s. 8/6 -12

0 emner
1 svar

9. Joa. Oddmund er med på Team me... 15:09:13, 12/12 -14  
Joa. Oddmund er med på Team med Valle og Trond, men ser helt klart problemet med muligheten for familie-/jobb-/skolekrasj og lignende. For meg er det en forutsetning at turneringene spilles i helger, og da helst lørdag, ettersom jeg er idrettsmann søndag kveld ;-)
Tror allikevel tremannslag er riktig, men med mulighet for reserve ved plutselig forfall.
Shraider
DOMMER L1
MEDLEM
Oslo
@nom s. 5/3 -14

5 emner
7 svar

10. Beklager for og ikke holde mye... 13:52:06, 15/1 -15  
Beklager for og ikke holde mye tak her og ikke komt med oppdateringer my og gjøre, men nå blir tanken og prøve og skjøre en enkelt "feel" turnering i Februar /Mars en gang. Mer info vill komme i løpet av de neste ukene.
 
-Christian Bergesen L1 dommer i Oslo
Jhovalking14
MEDLEM
GULLMEDLEM
@nom s. 5/7 -11

14 emner
176 svar

11. Blir det noen proxy-10 Vintage... 03:25:16, 21/1 -15  
Blir det noen proxy-10 Vintage ? ;)
 
checka min H/W på Jhovalking på SVM
Shraider
DOMMER L1
MEDLEM
Oslo
@nom s. 5/3 -14

5 emner
7 svar

12. Begge disse turneringene ville... 11:55:34, 3/2 -15  
Begge disse turneringene ville bli holdt i mars en gang, driver med litt planlegning rundt dette c:
 
-Christian Bergesen L1 dommer i Oslo
Belkasmi
MEDLEM
Nittedal
@nom s. 23/5 -11

3 emner
7 svar

13. Hei, liten kommentar til å hol... 00:11:07, 9/2 -15  
Hei, liten kommentar til å holde dette i mars. Det er en rimelig full måned med tanke på GP Liverpool som mange skal på, samt gpt, pptq og prereleasen. Kanskje det hadde vært bedre å starte opp dette i april?
Sene
MEDLEM
Asker
@nom s. 4/9 -07

69 emner
1015 svar

#15 PT Points Yearly
#4 PWP Lifetime

14. "Ja takk, begge deler." –Ole ... 10:24:15, 9/2 -15  
"Ja takk, begge deler."
–Ole Brumm
 
Det uttales "Sænæ".
Shraider
DOMMER L1
MEDLEM
Oslo
@nom s. 5/3 -14

5 emner
7 svar

15. Det er ganaske mulig, men ser ... 11:22:13, 9/2 -15  
Det er ganaske mulig, men ser å på muligheten for å kunne holde dette på Vrimle (samme sted som prereleasen var) på en søndag så den ikke krasjer med andre ting.
 
-Christian Bergesen L1 dommer i Oslo
BYTT BORD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Vil du slippe reklamen? Bli Gullmedlem!