Magic the Gathering
Magic the Gathering3209 medlemmer 6 pålogget

Brukernavn:

Passord:


Bli medlem
Har du glemt passordet?

Søk NorskeMagic
Søk kort:

Søk medlem:

Søk by:
Søk forumet:

Søk regler:

Søk kortstokk:
FORUMET Start | Nye innlegg | Søk | Private bord  
LEGACY hjelp hjeeelp!... Lurer du på hva du skal spille ...
Mitt første Legacy-deck
Siste leste innlegg: 19:39:03, 11/4 -24. Lest 1202 ganger.
Caeruz
MEDLEM
GULLMEDLEM
Ringerike
@nom s. 18/1 -13

8 emner
24 svar

Mitt første Legacy-deck 13:34:37, 19/4 -14  
Så jeg driver og bygger mitt første Legacy-deck, og inspirasjonen min var:

Phyrexian Dreadnought

Decket kan vinne turn 2, men likevel lurer jeg på om decket i det hele tatt er competitivt??? Er det verdt å ta til Drammen eller Oslo f.eks.???

Om det ikke er "godt" nok, noen tips til forbedringer???

http://www.norskemagic.com/deckbox/index.php?ID=158210

carbone80
SERIEMESTER - LEGACY 2014
GULLMEDLEM
Oslo
@nom s. 24/4 -11

1 emner
27 svar

1. Hei Caeruz Phyrexian Dread... 00:53:32, 20/5 -14  
Hei Caeruz

Phyrexian Dreadnought var den deck som ble spilt mer før. Den kan absolutt vinne kamper og kanskje også turneringer. Utfordringen akkurat nå, slik jeg ser det, er at Abrupt Decay spilles av mange. 2-for-1 er aldri bra, og særlig ikke når det er på en win con av et kort som ikke kan kontres.

Ser du spiller Spellskite, det tror jeg er smart i en verden med Abrupt Decay og Swords to Plowshares.

En annen mulig vei rundt removal er Misdirection. Det er jo et bra svar på Abrupt Decay f.eks. Om du kan splashe sort så kan du jo spille point discard (Duress, Thoughtseize og Inquisition of Kozilek) for å fjerne removal før du spiller bomba di.

Heldigvis er Legacy er rikt format med godt over 30 konkurransedyktige decker. Mono blå Phyrexian Dreadnought er kanskje ikke favoritt i hver eneste turnering, men det er det ingen decker som er. Alle trenger flyt og litt flaks for å vinne. Jeg ville absolutt tatt med decken til Oslo og Drammen. Og det beste av alt? Vi er hyggelige folk det er verdt å tilbringe noen timer sammen med. Håper du kommer på neste turnering! Du er hjertelig velkommen.

-Jørgen

Oppdatert: 00:54:43, 20/5 -14
BYTT BORD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Vil du slippe reklamen? Bli Gullmedlem!