Magic the Gathering
Magic the Gathering3209 medlemmer 5 pålogget

Brukernavn:

Passord:


Bli medlem
Har du glemt passordet?

Søk NorskeMagic
Søk kort:

Søk medlem:

Søk by:
Søk forumet:

Søk regler:

Søk kortstokk:
FORUMET Start | Nye innlegg | Søk | Private bord  
MULTIPLAYER
Prismatic
Siste leste innlegg: 22:48:23, 15/4 -24. Lest 5220 ganger.
ahaugan
MEDLEM
Sandnes
@nom s. 9/11 -09

4 emner
44 svar

Prismatic 10:21:13, 10/11 -09  
Regler:

250 kort minimum på library

20 Green
20 Red
20 Whtie
20 Black
20 Blue

Vanskelig deckbygging da library er så stort, jeg regner med ca 40% land som utgjør 100 land.

Har lite erfaring med formatet men det er uhyre morsomt i og med at alle decks er 5C. Selv har jeg bygget et deck her som inneholder masse gode kort.

Mitt lille tips til bygging er å velge deg en topp på hvor mye mana du ønsker å bruke per kort... jeg har vell en huske regel med toppen 6 i converted cost og min på 1 seff.

Bygger opp med en del shock og lightning strikes samt liknende kort for å fylle ut en del. Favoriser 2 eller 3 farger for å få dette opp i opp slik at decket ser liknende ut hver runde.

Kort som er banna finner dere liste på wizards of the coast sine hjemmesider (det er en liten liste ettersom noen kort er insta win så lenge du har over 250 kort i library samt noen tutor kort)

Alle kort kan så og si brukes da de bruker Classic formatet som utgangspunkt.


Hva er deres syn på dette formatet? Dette er nok relativt vanskelig å spille i tabletop versjon da library er stort men er veldig bra å spille online.

Er det noen som har laget et kult deck her? Er det noen som spiller MTGO med dette formatet og evt har noen tips der?

Er det noen her som har kjennskap til hvordan man lager et

ani
MEDLEM
Malvik
@nom s. 24/8 -08

8 emner
42 svar

1. Hei. Formatet høres da spen... 23:30:10, 10/11 -09  
Hei.

Formatet høres da spennende ut. Kjekt hvis man vil spille mer og mindre pez om å vinne fortest mulig :)

Er reglene slik at du minst må ha 20 kort i hver farge? Så du kan ha en skjev fargefordeling ved å bruke flerfargers kort?
 
Ani

Newbie since Revised.
Stikk gjerne innom min Auksjon :)
ahaugan
MEDLEM
Sandnes
@nom s. 9/11 -09

4 emner
44 svar

2. Du kan ha mer enn 250 kort, me... 01:32:35, 11/11 -09  
Du kan ha mer enn 250 kort, men du må ha 20 av hver uansett... så om du liker blue kan du ha 40 blue for eksempel, men husk kun 4 av hvert kort... så det blir maaange kort.

Her kan du ha så skjev fargevalg du vil så lenge 100 kort er av forskjellig farge.

Fler farga kort teller som 1 av fargene

Og morsomt er det også fordi hver gang er decket forskjellig.
Stones
MEDLEM
Kongsberg
@nom s. 10/5 -08

39 emner
392 svar

3. Eg har spelt litt prismatic on... 15:26:30, 16/11 -09  
Eg har spelt litt prismatic online, men det er vanskelig å lage ein competitiv deck, siden man trenger 4 av ein haug med dyre kort (spesielt land). Anbefaler derfor prismatic singleton, trenger kun 1 av kvart kort, så det er lettere å lage ein bra deck. Eg har ein deck i dette formatet online, men den blir ikkje brukt så mykje, litt få som speler formatet. Formatet er heller ikkje støttet av modo (sist eg spelte i alle fall), så man må skrive i kommentarfeltet at man ønsker singleton, og ikkje alltid folk legger merke til dette.
ahaugan
MEDLEM
Sandnes
@nom s. 9/11 -09

4 emner
44 svar

4. Det er sant, counter gamet er ... 12:50:33, 20/11 -09  
Det er sant, counter gamet er jo Commander som også krever en del gode kort.

Syntes det er vanvittig morsomt å spille prismatic med bare gode kort (har over 6000 kort online), så har en del på bok


Sene
MEDLEM
Asker
@nom s. 4/9 -07

69 emner
1015 svar

#15 PT Points Yearly
#4 PWP Lifetime

5. Jeg har spilt Prismatic på MOD... 17:53:50, 2/12 -09  
Jeg har spilt Prismatic på MODO jeg også, med en deck med ca. 100 morphs :) Og nesten bare 1 av hver, bortsett fra de viktigste, som f.eks. Vesuvan Shapeshifter. Ganske artig, for det er utrolig mange valg, og motstanderne vet aldri hva de skal gjøre.

Men skal ikke skryte på meg at jeg har spilt mye i det hele tatt, forrige gang jeg spilte var vel på versjon 2.
aircanada
MEDLEM
GULLMEDLEM
Ørsta
@nom s. 24/3 -11

9 emner
39 svar

6. Er dette det samme som `Highla... 10:38:50, 25/3 -11  
Stones skrev 15:26, 16/11 -09 Eg har spelt litt prismatic online, men det er vanskelig å lage ein competitiv deck, siden man trenger 4 av ein haug med dyre kort (spesielt land). Anbefaler derfor prismatic singleton, trenger kun 1 av kvart kort, så det er lettere å lage ein bra deck. Eg har ein deck i dette formatet online, men den blir ikkje brukt så mykje, litt få som speler formatet. Formatet er heller ikkje støttet av modo (sist eg spelte i alle fall), så man må skrive i kommentarfeltet at man ønsker singleton, og ikkje alltid folk legger merke til dette.

Er dette det samme som `Highlander`?

Stones
MEDLEM
Kongsberg
@nom s. 10/5 -08

39 emner
392 svar

7. hmm, nei, highlander er vel de... 00:22:29, 26/3 -11  
hmm, nei, highlander er vel det samme som singleton (60 kort)?
aircanada
MEDLEM
GULLMEDLEM
Ørsta
@nom s. 24/3 -11

9 emner
39 svar

8. Da vet jeg det. Flere år siden... 00:26:23, 26/3 -11  
Da vet jeg det. Flere år siden sist jeg spilte highlander..

Cryptkeeper presenterer en smakebit av sin gull-VIP auksjon ****Cryptkeepers Thunder Junction auktion ****

Skaff VIP Gull til din auksjon for å få dine auksjonskort vist her.

Archmage's Newt 10:-

Freestrider Lookout 10:-

Arid Archway 3:-

Eroded Canyon 3:-

Outcaster Trailblazer 10:-

Blooming Marsh 35:-

Oko, Thief of Crowns 80:-

Plains 3:-

Fomori Vault 95:-

Lilah, Undefeated Slickshot 3:-

Breeches, the Blastmaker 3:-

Rakdos, the Muscle 40:-

Aven Interrupter 50:-

Jagged Barrens 3:-

The Key to the Vault 10:-

Spirebluff Canal 77:-

Grand Abolisher 50:-

Forest 3:-

Stingerback Terror 10:-

Caustic Bronco 35:-


BYTT BORD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Vil du slippe reklamen? Bli Gullmedlem!